Hvordan kontakter PlusGuldkort mig typisk?

Afhængigt af den enkelte situation kontakter PlusGuldkort dig på telefon, SMS eller e-mail. Bemærk, vi kontakter dig aldrig for at få oplysninger om kortnummer, PIN-kode, MitID eller lignende. Disse informationer må du aldrig oplyse.


Sikkerhed og mistet/udløbet kort

Kontakt os med det samme på 33 42 37 10, så spærrer vi kortet. Du kan ringe døgnet rundt.

Kortet er beskyttet på flere måder:

• Med en PIN-kode
• Med en chip
• Med 3D Secure

Beskyttelsen lever op til alle eksisterende krav i forbindelse med almindeligt brug og handel på internettet.

Vi holder øje med mistænkelige transaktioner 24 timer i døgnet.

Du kan derfor blive kontaktet af PlusGuldkort via telefon, SMS eller e-mail. Men det er udelukkende for at bekræfte transaktioner på dit PlusGuldkort. Vi beder dig svare ja eller nej til, om du kan genkende transaktionerne.

Nej. Vi hverken sender e-mails eller ringer til dig for at bede om dine kortoplysninger. Afvis derfor alle henvendelser, der drejer sig om kortnummer, PIN-kode og lignende.

Du får automatisk et nyt kort til sendt med posten. Dit kort virker måneden ud, og du vil modtage dit kort i midten af pågældende måned. 

Eksempel: På kortet står udløbsdatoen "03/25". Kortet udløber derfor den 31/3 2025 og virker hele måneden. I midten af marts modtager du dit nye kort.