Jeg har mistet mit kort, hvad gør jeg?

Kontakt os med det samme på 33 42 37 10, så spærrer vi kortet. Du kan ringe døgnet rundt.


Sikkerhed og mistet/udløbet kort

Hvordan er mit PlusGuldkort sikret mod misbrug?

Kortet er beskyttet på flere måder:

• Med en PIN-kode
• Med en chip
• Med 3D Secure

Beskyttelsen lever op til alle eksisterende krav i forbindelse med almindeligt brug og handel på internettet.

Hvordan kontakter PlusGuldkort mig typisk?

Afhængigt af den enkelte situation kontakter PlusGuldkort dig på telefon, SMS eller email. Bemærk, vi kontakter dig ALDRIG for at få oplysninger om kortnummer, PIN-kode, MitID eller lignende. Disse data må du aldrig oplyse.

Hvordan kontakter PlusGuldkort mig i tilfælde af kortsvindel?

Vi holder øje med mistænkelige transaktioner 24 timer i døgnet.

Du kan derfor blive kontaktet af PlusGuldkort via telefon, SMS eller e-mail. Men det er udelukkende for at bekræfte transaktioner på dit PlusGuldkort. Vi beder dig svare ja eller nej til, om du kan genkende transaktionerne.

Kontakter PlusGuldkort mig for at få oplysninger om mit kort?

Nej. Vi hverken sender e-mails eller ringer til dig for at bede om dine kortoplysninger. Afvis derfor alle henvendelser, der drejer sig om kortnummer og lignende.

Mit kort udløber snart, hvordan får jeg et nyt?

Du får automatisk et nyt kort til sendt med posten. Dit kort virker måneden ud, og du vil modtage dit kort i midten af pågældende måned. 

Eksempel: På kortet står udløbsdatoen "03/24". Kortet udløber derfor den 31/3 2024 og virker hele måneden. I midten af marts modtager du dit nye kort.